Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

God of War – шедьовър в божествени краски

14 май 2018
2231 прочитания
4 одобрения
0 неодобрения

Да наречеш новия God of War просто добра игра, е като да твърдиш, че Майкъл Джордан е просто качествен баскетболист. Новият продукт на щатското студио на Sony - Santa Monica, е пропит с качествен материал до мозъка на костите си и е едно от най-хубавите неща, случвали се на ААА сингъл плейър сцената в игралата индустрия за 2018. След пет години работа върху проекта, талантливото студио е на прага да промени споменатите ААА сингъл плейър игри завинаги.

 

При все, че се усеща като рибут за серията (при това, нужен – бел.авт), новият God of War е (почти) директно продължение на старите игри – всичко, случило се с главния герой Крейтъс, е валидно в новата история и е от значение за развитието на новия (и особено едър) сюжетен къс, който започват да ни разказват американците. След като се разправи с всичко що е божествено в южната ни съседка, Крейтъс е създал ново семейство нейде из скандинавския полуостров. Играта започва със смъртта на неговата съпруга и ни запознава с доста пъргавия му син Атрей. От там нататък предстоят повече от 25 часа съдържание, изплетено от преждите на едни от най-талантливите дизайнери, програмисти, художници и разказвачи в индустрията.

Не съм сигурен, че към днешна дата на пазара може да бъде открито друго сингъл плейър заглавие, което да предлага подобно количество съдържание и баланс на всеки един елемент, изграждащ режисирания от Кори Барлог шедьовър. В рамките на първото изиграване новият God of War е способен да изненадва на равни интервали от време – моментът, в който сметнеш, че си видял всичко, с което може да те впечатли играта, ще бъдеш премазан от нова сцена, която дори не е задължително да е екшън такава. Балансът между аниме стил «оувър-дъ-топнес» и сериозен разказ е почти съвършен и многократно настроението на играещия ще сменя местонахождението си – от крайна свирепост и тонове адреналин, въпросното спонтанно може да отскочи до душевен сал на спокойствието и смиреността, за чието съществуване играещият дори не е предполагал. Не е случаен коментарът на един от най-добрите сценаристи в индустрията (Нийл Дръкман – The Last of Us, Uncharted 4), че God of War е вдигнал летвата на екшън игрите със силен акцент върху наратива.

Предвид камерата, която не познава кът (макар и в някои моменти Santa Monica да са използвали ненатрапчиви трикове) играчът никога не е бил по-близо до главните персонажи, в която и да е част от поредицата. Именно снимачният подход е една от основните причини да е ужасно трудно да напуснеш света на God of War, независимо от нуждите, които чукат на вратата. В този ред на мисли очаквам подобен операторски подход да бъде използван във все повече кинематографични заглавия. До момента въпросният, освен в God of War, е използван още и в страхотния Hellblade на британците Ninja Theory.

Основната иновация на новия God of War не е някаква невиждана механика (въпреки че начинът, по който работи брадвата в играта е изключителен и поне аз не помня подобен тип употреба на основно оръжие в игра от жанра), а убийствената симбиоза, в която работят всички изграждащи епоса на Santa Monica елементи. Изграденият свят, начинът, по който въпросният се разкрива и обхожда, бясната бойна система, застанала смело по средата между хардкор изпълненията в Souls игрите и «по-оувър-дъ-топ» ориентираните Bayonetta и DMC, адски приятните ролеви елементи – всичко, за което се сетиш в играта, е на изключително високо ниво.

В God of War с марката 2018 година има обилна щипка Zelda, Uncharted, The Last of Us, Metroid Prime и Castlevania Symphony of the Night.

Съзнавам, че текст за игра, записана с хвалебствия, не е най-интересното четиво на света, но другата истина е, че в почти петнадесет годишната ми кариера на журналист и редактор, не съм поставял по-лесно перфектна оценка, на което и да е развлекателно софтуерно заглавие.

Дори елементи, които по мое мнение бяха минус в day one версията на играта (изключително малък шрифт в менютата, леки проблеми с баланса и т.н.), вече са подобрени значително. Нещо повече, налична е вече и фотографската функция, която, изненада, също е една от най-добре реализираните в игра до момента, а God of War общността вече засипва интернет пространството с изключителни фотографии.

Не мога да кажа няколко думи и за божествената графична изработка на играта. Вътрешните екипи на Sony (Naughty Dog, Guerrilla Games, Sucker Punch Productions и др.) често пъти имат навика да повдигат графични летви, независимо, че ексклузивно работят със затворения конзолен хардуер. В случая с God of War летвата отново е вдигната от Santa Monica, благодарение на богоизбрани художници и хитри програмни трикове, изготвени от също толкова богоизбрани програмисти. Детайлът на всеки един визуален елемент в играта е нечовешки.

Всяка дъсчица, всеки обикновен камък е обгрижен щателно от споменатите художници. Моделът на Крейтъс също бележи върхове, представлявайки една от най-детайлните, живи и добре раздвижени човешки фигури, рендвани в реално време във видео игра. Локациите са изключително разнообразни, а различни графични трикове (GPU партикъли, всякакви видове прозрачност на материали и др.) са използвани навсякъде в играта. Не съм сигурен, че мога да нарека, която ѝ да е локация в продукта на Santa Monica скучна визуално.

Новият God of War е прекрасно оптимизиран и за двете версии на PlayStation 4. Независимо от бясната графична изработка стандартният PS4 рендва всичко в 1080p резолюция, при относително стабилни 30 кадъра за секунда. Важните за жанра 60FPS липсват, но прекрасният моушън блър помага усещането от движението на Крейъс и компания да се усеща изключително плавно. За Pro притежателите екстрите са както следват – възможност за ънлокнат режим на кадрите за секунда, достигащ в определени ситуации заветните 60.

Предлага се също и режим, в който всички красоти са рендвани в checkerboard 4К. Комбинацията между споменатата 4К резолюция и изключителната HDR имплементация могат много често пъти да превърнат God of War в картина.

Само суперлативи могат да се кажат и за звука, чиито 5.1 (и нагоре) мастъинг е почти съвършен, а цялостният звуков дизайн – като започнеш от актьорите (начело с неморално добрия Кристофър Джъдж), минеш през знаковата музика на композитора Биър Макрери и всеки използван звуков ефект – е способен да накара съседите ти да си помислят, че в дома ти се води истинска война.

Welcome to the brand new world

С God of War марка 2018 година Sony започват да ни разказват нова, изключително мащабна история, която според Кори Барлог може да бъде разтеглена в до пет отделни заглавия. Истината е, че настоящото заглавие, независимо от феноменалното количество съдържание, което предлага, само загатва за колосалните мащаби на новата вселена, която гради споменатият Кори и неговият екип. Няма да са загадка обаче за никого изключителните качествата на тук представена бъдеща класика. Стига, разбира се, въпросната да попадне под една или друга форма в PS40-ката на съответния играч

4 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Ревю"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"God of War – шедьовър в божествени краски"



    

абонамент за бюлетина