Преди година ProPublica откри, че рекламодателите във Facebook могат да правят таргетирани рекламни кампании, които да се показват или да не се показват на определени етнически или расови групи. Социалната мрежа веднага излезе с официална позиция, че ще поправи недоглеждането и ще изчисти платформата си от възможности за дискриминация на расов или етнически принцип. Преди седмица ProPublica повтори експеримента си и отново откри, че е възможно да бъдат ограничавани рекламните кампании по същите расови и етнически признаци. 

В отговор на това Facebook временно спря изцяло тази функция в платформата си, докато разследва ситуацията. "Докато не се уверим, че нашите инструменти за реклама се ползват по подходящ и честен начин, спираме опцията, която позволява на рекламодателите да изключват мултикултурни сегменти от рекламните си кампании", пишат Facebook в официално писмо до USA Today.

Едва ли тази опция ще изчезне от платформата в бъдеще. По-вероятно е да бъдат приложени допълнителни мерки, с които Facebook да се застраховат срещу обвинения в расова дискриминация. През следващите седмици Facebook ще добави допълнителна информация за рекламодатели, която ще ги задължи да потвърдят, че разбират добре анти-дискриминационните закони и политики, преди да пуснат подобна кампания.