- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
За никого не е особена тайна, че повечето големи автомобилни производители усилено работят по създаването на следващото си поколение коли с електрическо задвижване. Сред тях със сигурност е и шведската компания Volvo, която през последните 1-2 години е подозрително мълчалива относно своите електрически разработки. Е, или поне така беше допреди 3-4 дни, когато шефът на американското подразделение на Volvo Лекс Керсемейкърс (Lex Kerssemakers) повдигна малко информационната завеса пред първия електромобил на производителя. В интервю за изданието Automotive News специалистът отбелязва, че тази кола ще осигурява най-малко 400 км. пробег с едно зареждане, цената й ще е в диапазона $35-$40 хиляди, а пазарният й дебют ще се състои през 2019 г.
- Volkswagen Sedric — тостер, автомобил ... или бъдеще за градския транспорт
- Видео на деня: Ето как ще изглежда купуването на кола през 2020 г.
- Колите на близкото бъдеще: Смартфони на колела
- Видео: Volvo показва следващо поколение автомобилен интерфейс
- Pop.Up гост от бъдещето: електромобил, който може и да ... лети
Мениджърът специално подчертава, че задължително условие за успешния дебют на електрическия модел ще бъде именно пробегът. Покрай това стана известно, че електромобилът Volvo ще получи акумулатор с капацитет 100 kW/h, който ще му позволява да минава най-малко толкова с едно зареждане.
Прочетете още: Бизнес с перспектива: изцяло български зарядни станции за електромобили
Иначе по традиция шведската компания не огласява конкретни технически характеристики за бъдещите си автомобили. Освен това, според Automotive News, във Volvo още не са решили дали новият електромобил ще сложи началото на ново семейство коли или ще се присъедини към вече съществуваща линия на марката. При това за използване на електрическо задвижване с подходящи и двете основни модулни платформи на Volvo: SPA, на която са базирани XC90, S90 и V90, както и CMA, която ще бъде използвана за основа на новия компактен кросовър XC4.
Засега няма и информация за дизайна и външния вид на първия електромобил на Volvo, но е много вероятно той да наследи чертите на фирмените прототипи Concept 40.1 (кросовър) и Concept 40.2 (седан), които са показани на снимките в настоящата публикация. Е, няма да се наложи да чакаме твърде дълго, за да разберем със сигурност дали е така.